onsdag 28 juli 2010

Så sitter man här helt utmattad efter en dag i solen.. Jag och lillan har varit hos mormor och grillat. Men hade hellre legat med täcket över huvet. Känner mej precis utmattad i både kropp och skäl.. Lillan har bråkat med mej tre nätter så det har inte blivit många timmar sömn.. I går natt fick jag sova men då va jag vaken en stund extra för trodde hon skulle vakna.. Dumt av mej o göra de.. Iblan e man inte allt för överlycklig över sina barn.. Men det går inte att vara sura och arga på de små.. För så fort hon vaknar får man ett soligt leende som bara fyller en med kärlek och värme.. Så de få stunder hon skriker (och dom är verkligen få) och är jobbig, försvinner.. Vi va inne och shoppade i nästan fem timma igår och hon bråka inte en enda gång, gnällde inte över att hon va trött, trots att hon inte hade sovit på sex timmar, gnällde inte över mat gav henne ändå.. Men hon va bra trött när vi kom hem hon slocknade nästan innan jag hann lägga henne i sängen. Shoppingen känns i kroppen idag och promnaden förut hjälpte inte heller, så nu har jag ont till tusen.. Ser fram emot imorgon då jag är barnledig, snuttan ska till mormor så då ska jag passa på att greja lite hemma och ta hand om mej själv.. Det är inte ofta man tar sej tid till det.. Men imorgon e det min dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar