tisdag 20 juli 2010

Dagen har varit minst sagt omtumlande.. Min barndomskamrat sen sju års åldern, har hälsat på mej idag. Vi har inte setts på 15år..
Så många roliga barndoms minnen har det blivit idag.. Va underbart att träffa henne, kändes som om vi sågs igår.. Riktigt skönt.. Även som jag minns det så va vi osams då vi skildes åt för 15år sen.
Hennes man och deras två barn va med, riktigt trevlig man hon har skaffat sej.. Och två underbara barn så härliga båda två. Min lilla sötnos va lite blyg och försiktig men det släppte efter en stund.. Sen satt hon och myste med L i soffa och va jätte nöjd..

Nu sitter jag och myser framför datorn, balkongdörren står öppen och det doftar sommar regn.. Finns det någon härligare doft.. Friskt blött varmt och bara underbart.. Fast jag längtar lite till hösten, älskar årstiden.. All natur får en förtrollad känsla över sej, Alla dessa underbara färger, kylan som letar sej in i kroppen... En varm kopp te med tända ljus.. Känns som om naturen bara stannar upp och tar ett djupt andetag, för att bara vila sej... Helt underbar för mej.. Miss förstå mej rätt jag gillar sommaren och tycker det är mysigt men hösten bara är speciell för mej..

Det är inte långt kvar tills min lilla sessa fyller ett år, dagen efter jag fyller 30.. Jag är glad hon fick en egen dag.. Då ska här ställas till kalas.. Hon ska få en egen tårta och en att bjuda på.. Så måste sätta mej och göra inbjudningskort snarast.. Ska beställa lite presenter till henne.. Ja hon är bortskämd av både mamma och mormor.. Men är man så söt och snäll som hon är så får man bli det.. Än går det an o skämma bort henne iaf..

Nu ska en seg jag krypa ner i sängen, och hoppas att värken i ryggen släpper lite under natten, så jag orkar med morgondagen.. Har ju en liten tjej som vill leka med sin mamma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar