lördag 25 september 2010

Dagen har minst sagt varit omtumlande, ibland har jag varit tårögd och emellanåt stolt till tusen.. Då min dotter fyllde ett år idag.. Minns natten då vi låg på bb jag bara myste med henne i min famn.. och sköterskorna bara sa till mej att försöka sova lite.... Men hur skulle jag kunna göra det då jag hade detta mirakel vid min sida.. För mej va detta en oförglömligt resa från det jag fick reda på att jag va gravid, tills hon låg vid min sida..
Hon skulle inte funnits då hennes far är steril mer eller mindre.. Så hon är lite av ett mirakel barn.. Jag va livrädd inför förlossningen och det startade samma dag som vi beslutade oss att behålla henne.. När vattnet gick på natten så skakade jag av rädsla för vad som skulle komma.. Tack och lov gick det fort och kändes inte alls..
Förlossningsarbetet gick på en kvart så va hon ute tre min över åtta på morgonen..
Fick inte åka hem samma dag då vi inte hann träffa läkaren så minns som igår då jag gick i korridoren med henne i min famn på natten.. Trivdes inte i rummet jag låg då jag delade med två andra..
HATAR sjukhus.. Men kröp ner under täcket med mitt lilla mirakel inlindad i en stor filt jag fått dagen innan i födelsedags present.. Hon va så lite och försvarslös ville inte släppa henne med blicken.. Va rädd att hon skulle försvinna.. Trodde jag drömde alltihopa.. Så dagen har varit känslosam minst sagt.. Min lilla ängel blev ett år.. Och har blivit överöst med kärlek och presenter idag.. Vilket hon är värd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar